Stap voor stap met Staete: Verhuizen
Er zijn mensen die weinig verhuizen, sommigen zelfs maar één keer in hun leven. Weet je dat dit zeldzaam is? We vinden het prachtig als we bijvoorbeeld een echtpaar mogen helpen die het huis in de jaren ‘60 zelf heeft laten bouwen en nu samen richting een levensloopbestendig appartement verhuizen. Volgens de gegevens van CBS verhuizen mensen gemiddeld eens in de tien jaar, wat ongeveer neerkomt op zeven keer in je leven. Als jij tot de groep behoort die dit aantal al gehaald heeft dan heb je waarschijnlijk al een aardig idee wat er bij een verhuizing komt kijken. Maar heb jij van verhuizen nog geen hobby gemaakt dan kunnen we je bij Staete tot in de details helpen om dit helemaal zonder zorgen te laten verlopen.
In onze eerdere blogs hebben we het al gehad over het kopen en financieren van een nieuwe woning. Een logische vervolgstap is dan ook om daadwerkelijk naar deze nieuwe woning te gaan verhuizen. Dit proces van verhuizen begint al eerder dan je wellicht denkt. Het gaat niet alleen om het verplaatsen van de meubelen van de ene naar de andere plek, maar meer nog om het proces wat hieraan vooraf gaat. Zijn alle benodigde documenten al richting de notaris verstuurd, is de waarborgsom op tijd gestort en is de financiering definitief rond?
Persoonlijk Adviseurs Wonen
Bij Staete hebben we Persoonlijk Adviseurs Wonen die je van begin tot eind ontzorgen in dit proces. Zij hebben namelijk een perfect overzicht van alle stappen die je gaat nemen tijdens een verhuizing. De Persoonlijk Adviseur Wonen is jouw aanspreekpunt tijdens, gedurende en na het proces van het aankopen van een woning. Handig, één persoon die ervoor zorgt dat jij snel antwoord krijgt op jouw dringende vraag.
Goede planning
Belangrijk in dit complete proces is de planning. Er zijn een aantal stappen die achtereenvolgend gepland moeten worden. In een koopcontract voor het nieuwe huis zijn een aantal belangrijke termijnen opgenomen die van groot belang zijn om een overdacht bij de notaris vlekkeloos te laten verlopen. Op het moment dat het koopcontract is getekend houdt de Persoonlijk Adviseur Wonen exact bij wanneer de financiering bij de bank voor het huis definitief geregeld zou moeten zijn. Vaak is deze termijn ca. zes weken. In de opvolgende week dient er 10% van de waarborgsom op de derdengeldenrekening van de notaris te zijn gestort om te zorgen dat de koper zijn verplichtingen nakomt. De Persoonlijk Adviseur Wonen zal op tijd contact opnemen met de notaris of de koopsom op de rekening staat van de notaris zodat de verkoper met een gerust hart de sleutels kan overdragen.
Niets vergeten?
De termijn van het financieringsvoorbehoud en de datum van de waarborgsom zijn slechts twee van de vele termijnen die in een koopakte opgenomen kunnen zijn. De Persoonlijk Adviseur Wonen heeft het overzicht en kan ten allen tijde vragen beantwoorden en zorgen wegnemen wanneer die ontstaan. Hierin is het belangrijk dat je altijd het gevoel hebt als koper of verkoper dat er een professional is die controle heeft over het hele proces zodat er zeker niks vergeten wordt. Een huis (ver)kopen doe je namelijk niet iedere dag.
Ontzorgen
Nog even wat advies over de beste notaris in de regio? Welke nutsbedrijven moet ik aanschrijven bij een verhuizing en wanneer noteer ik de meterstanden? Nog even die reminder voor de laatste afspraak met betrekking tot de sleuteloverdracht? Wil je graag dat één van onze collega’s met je meegaat naar de notaris? De Persoonlijk Adviseur Wonen regelt het voor je en staat altijd voor je klaar! Dat noemen we bij Staete het échte ontzorgen zodat verhuizen een feestje wordt.
Neem contact met mij op.